D'acord amb Andrade (2005) i Mertier (2001), les rúbriques són “guies de puntuació usades en l'avaluació de l'acompliment dels estudiants que descriuen les característiques específiques d'un producte, projecte o tasca en diversos nivells de rendiment, amb la finalitat d'aclarir el que s'espera del treball de l'alumne, de valorar la seua execució i de facilitar la proporció de feedback”.
La rúbrica ens ofereix com a professor una flexibilitat de personalització que no tots els sistemes tenen, permetent adaptar-la a les necessitats específiques del projecte o exercici a avaluar, en el meu cas l'he triat del tipus analítica, on s'avaluen els 5 aspectes més importants a l'hora de puntuar un vídeo educatiu per a classe:
-L'originalitat i creativitat
-El tractar tots els punts a ensenyar
-L'aprenentatge obtingut
- Bastant (Notable)
- A mitjà fer (Suficient)
- No (Insuficient)

-La participació de tots els membres
-La presentació-L'originalitat i creativitat
-El tractar tots els punts a ensenyar
-L'aprenentatge obtingut
i amb i amb un rang puntuable de:
- Sí, totalment (Excel·lent)- Bastant (Notable)
- A mitjà fer (Suficient)
- No (Insuficient)
Finalment, adjunte el formulari que haureu d'emplenar per tal d'avaluar cadascun dels vostres companys. No oblideu enviar-me'l 😏
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada